pondělí 22. července 2013

Pro odlehčení.. úryvky z deníku

radnice..

                19. června, den po příjezdu
Lidé ve Francii se usmívají. A jsou nesmírně ochotní, když vidí někoho, kdo je ztracený.
A Paříž je barevná. Lidsky barevná. Pro ty, co mají rádi pestrost – a já mezi takové lidi rozhodně patřím – úžasná podívaná. Jsem zvědavá, co se ukrývá pod povrchem.
            Uvítala mě hudba. Na nádraží Austerlitz v Paříži je klavír, ke kterému si kdokoli může sednout a něco zahrát. Klučina, který preludoval, když jsem se tam objevila, hrál U2. Po chvíli jsem se odhodlala a připojila se k němu s flétnou. První francouzské hraní. Milé. Jupijou:). V autě mých budoucích šéfů hrála také hudba. Tentokrát klasika, Chopin. Kouzelno:).
                20. června
             Poprvé jsem se byla projít ve městě. Předpokládám, že jsem zatím viděla jen tu ošklivější část:).. Ať tak či onak, objevila jsem trh a jedno moc příjemné knihkupectví s knížkami pro děti. První věc, kterou jsem si tu koupila (když pominu jízdenku na metro a jídlo na nádraží v Paříži) je proto knížka.
                21. června
Asi v půl jedenácté si mě vyzvedla Maria (jméno je vymyšlené, chráním osobní data, haha:)) z organizace, která mě tu jako dobrovolníka má na starosti. Podpis smlouvy, spousta otázek, zařízení bankovního účtu, oběd v restauraci Artist. Nikdy jsem nejedla tak dobrý větrník.  A nepila tak dobré kafe:). Potom procházka ke katedrále, řece a knihovně. Nic víc tu v podstatě nepotřebuju. Zatím:). Mluvily jsme anglicky. Celou dobu a já si zase po pár dnech v něčem připadala hrozně šikovná :D.
Odpoledne vyčerpaná chvilka. 15 minut jsem jen ležela na posteli a zírala na nebe a strop vedle něho:). Nevím, zda mé tělo ještě dohání odpočinek za poslední český týden nebo zda mě přepadá únava z té obrovské snahy tady všechno pojmout (jazyk, ale i zvyky, myšlení,..), každopádně doléhá silně. :)
Krátké povídání s paní domu (dáma, která má na starosti jídlo a veškerou čistotu v domě). Začínám rozumět. Jsou to nádherné chvilky. Malá vítězství. K obědu jsem měla /poazon/ - ne, tos neměla, to bys byla mrtvá. Co? Proč? Jo ahaaaaa! :) Na vysvětlenou – francouzsky se řekne ryba „poisson“, „poison“ ovšem znamená jed. Výslovnost je stejná, jen v prvním případě se říká s a v druhém z.  A pochopila jsem, co všechno mají za přístroje v prádelně. Nejen pračku a sušičku, ale taky stroj na odstraňování vlhkosti!!!! :))
            Hraní v rámci Svátku hudby (kluci tu mají k dispozici bicí). Pršelo. A jeden z kluků pro mě přišel, abych nemokla a stoupla si k nim pod strom. Jsou na mě hrozně hodní. A hráli hezky. Chtěla bych s nimi víc muzicírovat. Hrát jen jednou za týden je hrozně málo. A oni v sobě tu hudbu mají.
            Svátek hudby proběhl poprvé v roce 1982 v Paříži. Dnes už se slaví po celé Francii a i v mnoha jiných zemích. Dokonce i  v Čechách. Kapely všeho druhu hrály na každém rohu. Zažít tohle v Paříži... Nu a úroveň byla – často vlastně dost tragická, ale to je fuk. Lidé zpívali a tančili... přestože pršelo. Krása.
                22. června
Hani, Vaší, dojedla jsem fíky (ňam – ach jo:)) i čokoládu od Eli (totéž).
Budu muset začít experimentovat s francouzskými dobrotami. Ach jo, děsný úděl:).
Poprvé se mě někdo zeptal, jestli tu (rozuměj ve Francii) chci zůstat. Ta otázka mi připadala naprosto nepatřičná. Zvláštní:).
     24. června
Vím, kde si budu kupovat mýdlo, deodorant a šampon.
Vím, kam budu chodit běhat. Je to kousek a bude se tam běhat dobře.
Rozhovory už se neomezují jen na 2-3 věty, jejich počet jsem rozšířila tak na pět. Daří se. Ale stále mi nejde do pusy to jejich bláznivé r.
Zavírám se. Únava tomu jen přispívá. Toužím s někým mluvit, ale nezmáčknu to tlačítko, nezavolám. Představa, že bych někam měla vložit svůj komentář nebo něco „olajkovat“ se mi hnusí. V určitých směrech prostě nejsem a nejspíš nikdy nebudu dítětem téhle doby. Neumím to s fejsbukem. Neumím to s tím přehršlem informací, které se na mě odevšad valí. Chtěla bych poznat, okusit miliardu věcí, ale když přijde volný večer, hodinka před usnutím, nevím, jak s ní naložit. Já prostě nadevše miluju – a potřebuju rozhovor. S živou bytostí, naživo. Dotek. A nemusí to být dotek milostný. Obětí. Cvrknutí do nosu. Pošimrání. Ano, tohle mi tu zatím chybí velice.

Takhle skončil můj první týden zde, v zemi vína, fantastických sýrů a lidí, kteří mluví divnou řečí:). Co bylo dál, se dozvíte po reklamě. Haha:). Nu, řekněme, že za pár dní.
Na závěr ještě technická poznámka. Pro ty z Vás, kdo byste mě narychlo chtěli kontaktovat, tady je mé francouzské číslo: +33 682 457 667.

 náš dům, moji společníci a skládací stůl na pinčes, johooo

Žádné komentáře:

Okomentovat