úterý 17. září 2013

Úryvky z deníku II.



..haha, posílám pár zápisků z přelomu června a července a fotky ze srpnového semináře. Že je září? Neva, dostanu se k němu.. Aspoň se budete mít na co těšit:).

26. června
Nu. Jsou chvíle vítězné, jsou chvíle sedlácké u chlumce. Žádná novinka. Ale žít ty druhé je těžký. Vždycky znova. Potřebuju změnit úhel pohledu. Prohrát znamená druhému dát příležitost vyhrát. Okusit malou euforii z malého vítězství. Vždyť je to super, že každý umí jen něco – což znamená, že toho taky spoustu neumí... Příležitost pro každého.
27. června
Poprvé jsem plakala. Ne, proto, že bych si připadala osamělá, to nejsem. Připadala jsem si jen zoufale neschopná. Vstala jsem a šla dolů do obýváku, kde u televize seděl jeden z našich kluků. Šli jsme běhat.  Běhala jsem poprvé s někým. A hned s fotbalistou a navíc černochem! :D. Běžel vzorně pomalu a pořád se ptal, jestli nejsem unavená. Byla jsem, děsně. Ale bylo to skvělý:). Nádherný obrat. Cítím se o tisíc procent líp.
4. července
Dnes ráno jsem opět byla běhat. Poprvé 4 kolečka. Úžasný pocit.  A vprostřed běhání mladý muž, který mi zatleskal se slovy bravo. Tohle je tu opravdu jiné. Lidé spolu mluví. Na ulici, v supermarketu (šéfovou tam před nedávnem oslovil muž, jestli by mu neporadila, co jíst, aby zhubl). To se v Čechách nedělá.
Dopoledne bazén. 20 kousků. Ohromná radost z vody. Kluci leniví a srandovně zmrzlí.
            6. července
            Rozhovor o brýlích a čočkách. 30Euro v optice jen za změření očí. Šílenství. Na prohlídku u očaře se čeká půl roku. Je jich málo. A pochopitelně i čočky jsou nesmyslně drahé.
Něco víc k cenám. Nový potah na staré vyřezávané křeslo – cca 530 Euro. Každá práce, která vyžaduje hodně času, je ve Francii extrémně drahá. Čalounění nebo loupání ořechů, je to jedno, cena u obojího je přemrštěná.
„Výlet“ do sběrny odpadu. Doplnění obrázku o francouzském přístupu ke spotřební m věcem. Opravit starou věc? Zbytečně drahé, lepší je koupit to rovnou celé nové. Hromady odpadu – často věci plně funkční. V noci se tak kontejnery plní lidmi, kteří hledají, co se z vyhozených věcí dá ještě použít. Vyhazování trávy. Copak tu není potřeba seno? Smutný obrázek. Ještě smutnější je ovšem fakt, že u nás je trend jestli ne stejný, tak velmi podobný.
12.července
Kouzelný večer. Završila jsem svou třídenní očistu, po včerejším půstu jsem dnes opět jedla jen ovoce a zeleninu. Není to důležité jen pro mé tělo, které se snad konečně vzpamatovalo z těch mých prvních tří týdnů tady. Je to důležité pro mou psychickou rovnováhu. Dokázala jsem vydržet, dodržet své předsevzetí. Přesně tak, jak jsem chtěla. Fajn pocit.
             Přišel mi první dopis z Čech, Péťo, děkuju moc. Takže jsem si na zahradě nejdřív přečetla jej a pak jsem si otevřela svou první knížku vypůjčenou ve zdejší knihovně. Malý princ. V originále, jupijou:). Nad hlavou mi zpívali ptáci, poblíž ležel kocour Miro, má spřízněná duše (učím se žít se zvířaty, dosud jsem neměla to štěstí a dělá mi to tuze dobře), a na stolku stála utržená růže, která mě dnes k sobě zavolala na cestě domů z města. Krásné momenty. A radost převeliká, protože jsem rozuměla textu, který jsem měla před sebou. Znám to, jasný, spousta slov a gramatických jevů mě míjela, jasný. Ale spoustě věcem jsem rozuměla. Prostě další velké-malé vítězství.
Sepsala jsem si seznam jídel, které jim tu za těch následujících 9 měsíců hodlám uvařit. Budu mít co dělat, je to dlouuuuhatánský seznam:).

Slíbený odkaz na fotky:) :
https://picasaweb.google.com/117639648249104733382/Sommieres?authuser=0&feat=directlink

Přeji krásně barevný podzim.

Žádné komentáře:

Okomentovat